MENU
×
PROFESSIONAL
DOCTORATE

‘Waar leraren MET en VAN elkaar leren, leren leerlingen beter’

Leren & Professionaliseren

Van individueel gerichte professionalisering naar gericht team- en organisatieleren binnen MSA voor duurzame school- en onderwijsontwikkeling

Leraren van de Montessori Scholengemeenschap Amsterdam (MSA) hebben binnen de grootstedelijke context te maken met grote uitdagingen op het gebied van onder meer diversiteit en kansengelijkheid. Het vinden van goede antwoorden op die uitdagingen kunnen leraren niet alleen, daar hebben ze elkaar voor nodig.

Het doctoraatstraject van Karin van de Lagemaat focust op de transitie van individueel leren naar team- en organisatieleren binnen de MSA waardoor leraren en andere betrokkenen binnen de school gezamenlijk effectiever vorm geven aan duurzame school- en onderwijsontwikkeling. Dit vraagt om wezenlijke en duurzame veranderingen in het beroepsbeeld van de leraar en van praktijken en routines in de school.

Karin van de Lagemaat
Karin van de Lagemaat
Hogeschool van Amsterdam

Andere PD-Trajecten in Leren & Professionaliseren

Leren & Professionaliseren
Het vergroten van het adaptief vermogen van een ecosysteem
Leren & Professionaliseren
De duurzame meerwaarde van hybride professionals in Brainportregio Eindhoven
Leren & Professionaliseren
Samen voor de SDG's: Learning communities voor duurzame ontwikkeling in het ecosysteem van hogeschool, onderzoek en werkveld
Leren & Professionaliseren
Practoren 2.0: Professionele ontwikkeling en een sterkere beroepsgroep
Leren & Professionaliseren
Samen inclusief onderwijs organiseren
Leren & Professionaliseren
Versterking van het structureel samen onderzoekend werken in docententeams binnen de scholen van Stichting Carmelcollege