MENU
×
PROFESSIONAL
DOCTORATE

Practoren 2.0: Professionele ontwikkeling en een sterkere beroepsgroep

Leren & Professionaliseren

Practoraten dragen sinds 2012 toenemend bij aan een lerende innovatiecultuur in het mbo in Nederland. Practoren vormen een relatief nieuwe en sterk groeiende beroepsgroep binnen het mbo. Tot nu toe kennen practoren nog geen collectief referentiekader voor hun functioneren.

Het uitvoeren van reflectieve storyline-interviews met individuele practoren, het opzetten van thematische Communities of Practice en het inrichten van een landelijke werkgroep moeten gezamenlijk leiden tot een kwaliteits- en professionaliseringsslag van practoren. Het PD-traject van Sara Albone levert concrete producten op die gericht zijn op het versterken van deze beroepsgroep.

Sara Albone
Sara Albone
Aeres Hogeschool

Andere PD-Trajecten in Leren & Professionaliseren

Leren & Professionaliseren
Het vergroten van het adaptief vermogen van een ecosysteem
Leren & Professionaliseren
‘Waar leraren MET en VAN elkaar leren, leren leerlingen beter’
Leren & Professionaliseren
De duurzame meerwaarde van hybride professionals in Brainportregio Eindhoven
Leren & Professionaliseren
Samen voor de SDG's: Learning communities voor duurzame ontwikkeling in het ecosysteem van hogeschool, onderzoek en werkveld
Leren & Professionaliseren
Samen inclusief onderwijs organiseren
Leren & Professionaliseren
Versterking van het structureel samen onderzoekend werken in docententeams binnen de scholen van Stichting Carmelcollege