MENU
×
PROFESSIONAL
DOCTORATE

Essaying as (Collective) Performative Practice

Kunst + Creatief
De kern van het essayeren is een onderwerp zowel kritisch, persoonlijk, als artistiek en theoretisch benaderen. Het essay neemt vele artistieke vormen aan voorbij het geschreven essay. Dit onderzoek richt zich op het essay (essayeren) als een interdisciplinaire, perforatie en collectief proces. Waardoor verschillende artistieke praktijken en kennisperspectieven met elkaar kunnen interacteren tijdens het proces. Het doel is om collectief essayiteraties te creëren en te delen en kritisch te reflecteren. Door het essayeren van een onderwerp, kunnen studenten en artistiek onderzoekers performatief experimenteren met interactie van hun theoretische onderzoek en hun artistieke praktijk.

Relevante links

https://www.linkedin.com/in/egahuurdeman/
https://egahuurdeman.nl/
Emily Huurdeman
Emily Huurdeman
Fontys Hogescholen

Andere PD-Trajecten in Kunst + Creatief

Kunst + Creatief
Lifestyle and Digital Sovereignty. A new media arts approach to collective technological empowerment for holistic care
Kunst + Creatief
Digitised Practices in the Margins; Reimagining Fashion’s Virtual Interface
Kunst + Creatief
De kunst van de gemedieerde dialoog – De rol van eigenaarschap, technologie en participatie in het faciliteren van dialoog in lokale gemeenschappen
Kunst + Creatief
Performing working
Kunst + Creatief
Learning from ruangrupa & documenta fifteen
Kunst + Creatief
Unlearning Photography: Listening to Cyanobacteria
Kunst + Creatief
Breaking Apart Together: Performing speculative design with dying mountains and glaciers
Kunst + Creatief
Increasing parasocial interaction with individuals in ensemble casts of NPCs
Kunst + Creatief
The Game Is Over, The Feelings Continue: Designing for Bleed in Digital Narrative Games
Kunst + Creatief
Rising Tides, Shifting Imaginaries: Participatory Climate Fiction-Making with Cultural Collections
Kunst + Creatief
The Resonance of Vocalising: Performative imaginings of future ecological states of being through collective vocal and listening practices